Projectmanagement
Het is een kunst op zich om projectmanager te zijn: je moet veel bijhouden en je medewerkers op de juiste tijden managen en bijsturen. Daarnaast moeten de uren natuurlijk bijgehouden worden en wil je deze snel kunnen factureren naar je klanten. Zo ontstaat er een project proces. Odoo maakt je baan makkelijker met de Odoo Project Management module. We leggen je in het kort uit wat je in de app kunt vinden en hoe deze werkt.
Wat kun je met de module projectmanagement?
Project aanmaken
Download de project module van Odoo in het home panel. Open de app en maak een nieuw project aan. Je start door een naam, een team e-mail adres en of je wel of geen gebruik maakt van de Timesheet module te kiezen.
Taken verdelen
Met het kanban-overzicht kun je snel taken aanmaken. Je kunt ze onder verschillende pijlers hangen voor extra overzicht. Zo kan de projectmanager makkelijk zien welke taken er nog door wie uitgevoerd moeten worden.
Ordenen van tickets
Orden je tickets door prioriteiten, deadlines, favorieten of status aan te geven. Hierdoor weten je collega's hoe het ervoor staat. Maak ook meetings aan per taak, zodat alles overzichtelijk blijft.
Belangrijke berichten
Wijs taken toe aan je team en ze krijgen dit direct te weten. Het makkelijkst is dat het geïntegreerd is en dat de foto's en informatie die je doorstuurt, ook gelijk in het ticket terecht komen.
Uren bijhouden
Bij stap 1 heb je het onderdeel Timesheet kunnen kiezen. Dit is een andere Odoo module. Met deze app kun je jouw tijd per taak automatisch bijhouden. Zo hoef je niet terug te zoeken hoe lang je over taken gedaan hebt.
Factureren vanuit je project
Doordat je uren bijhoudt, kun je deze makkelijk factureren. Je gebruikt het overzicht uit de Timesheet app. Maak bijvoorbeeld in sales een factuur aan waarbij je de gewerkte uren vermeld. Zo sluiten alle Odoo modules op elkaar aan.
Wil jij aan de slag met Odoo?
Start nu en richt jouw bedrijfsvoering optimaal in.